Mijn Online marketing visie.


Ik probeer altijd het beste te halen uit Online marketing. Dat betekent dat ik soms een andere weg of andere kanalen adviseer dan aanvankelijk de wens is van de klant. Mijn ervaring is dat wanneer je buiten de gebaande paden kijkt en werkt, de mooiste resultaten worden behaald. Ik zal je nooit iets adviseren wanneer dit aantoonbaar geen of weinig potentie voor je heeft.

Tijdens alle werkzaamheden spelen mijn kernwaarden een grote rol. Ik wil dat opdrachtgevers deze kernwaarden in mij herkennen. Daarom zal ik een goede en open samenwerking nastreven. Doordat we kiezen voor net een andere richting (dan de standaard) zetten we creatieve mogelijkheden in. Hierdoor halen we de meest onderscheidende resultaten.

Om dit te bereiken werk ik het liefste met ondernemers die het aandurven om creatief en net even anders te zijn. Uiteraard is het doel altijd om de klant zo efficiënt mogelijk de doelstellingen te laten behalen en tevredenheid te waarborgen.

Mijn Online marketing visie.


Ik probeer altijd het beste te halen uit Online marketing. Dat betekent dat ik soms een andere weg of andere kanalen adviseer dan aanvankelijk de wens is van de klant. Mijn ervaring is dat wanneer je buiten de gebaande paden kijkt en werkt, de mooiste resultaten worden behaald. Ik zal je nooit iets adviseren wanneer dit aantoonbaar geen of weinig potentie voor je heeft.

Tijdens alle werkzaamheden spelen mijn kernwaarden een grote rol. Ik wil dat opdrachtgevers deze kernwaarden in mij herkennen. Daarom zal ik een goede en open samenwerking nastreven. Doordat we kiezen voor net een andere richting (dan de standaard) zetten we creatieve mogelijkheden in. Hierdoor halen we de meest onderscheidende resultaten.

Om dit te bereiken werk ik het liefste met ondernemers die het aandurven om creatief en net even anders te zijn. Uiteraard is het doel altijd om de klant zo efficiënt mogelijk de doelstellingen te laten behalen en tevredenheid te waarborgen.

Tijdlijn


"Ik ben Cheryl, Online Marketing Specialist met ruim 16 jaar Online Marketing ervaring. Ik werk samen met gedreven ondernemers om hun online traffic te verhogen of hun conversie te boosten. Mijn liefde voor Online Marketing gaat al ver terug, helemaal naar het begin, toen het in opkomst was."


Bij Hummingbird Online marketing help ik ondernemers om hun Online marketing op te zetten of naar een hoger niveau te tillen. Het gaat voornamelijk om SEO (zoekmachineoptimalisatie) en SEA (Advertising via de zoekmachine) Ik werk zowel op strategisch als operationeel niveau voor hele toffe klanten met hele toffe en uitdagende projecten. Mij klanten zijn o.a.: DeKinderkliniek, Margriet, Autoweek, Kartent, Veronica Superguide, Smits van loon en Mediahuis Noord.  Wil je meer weten? Bekijk mijn projectenpagina. Naast het dagelijkse SEO en SEA werk geef ik al jaren SEO trainingen en Google Ads trainingen.


SRM is een groot opleidingsinstituut voor professionals binnen diverse werkgebieden. Een van deze werkgebieden is Online marketing. Voor SRM geef ik complete SEO trainingen, SEA trainingen, Google Analytics trainingen en Tagmanager trainingen. Deze trainingen zorgen ervoor dat professionals direct aan de slag kunnen met deze kanalen. Bekijk mijn LinkedIn pagina eens voor recensies van (oud) studenten.


Na een aantal jaar bij Prénatal kwam ik terecht bij een Online Marketing bureau en ging aan de slag als Senior Online Marketeer/Online Strateeg. Ik schreef de strategieën voor klanten en verzorgde samen met een of meer Marketeers de uitvoering. Ik hing dus als het ware boven een projectgroep. Ik gaf online marketing trainingen en had bij iedere opdrachtgever een nauwe samenwerking met gedreven CEO’s. Ook deze CEO’s wilde graag wat met Online Marketing, maar wisten niet zo goed wat of hoe dan precies. Ik merkte dat, net als bij BeeFamous, dit type klant goed bij me paste. Het gaf me de ruimte om een gedegen advies uit te brengen. En uiteindelijk hebben deze adviezen voor de meest kwalitatieve conversies gezorgd.

Ik ben blij wanneer mijn opdrachtgever tevreden is en wij een fijne samenwerking hebben. Mijn ervaring is dat een samenwerking belangrijk is om goede resultaten te boeken: ik heb als Online Marketeer input nodig vanuit (diverse specialismen) binnen het bedrijf. Een bedrijf weet namelijk vaak heel goed hoe zijn markt in elkaar steekt en wat wel en niet werkt. Deze input is onmisbaar voor succesvolle Online Marketing. Daarom bouw ik mijn Online Marketing inzet om de input van de opdrachtgever heen en behalen we het mooiste resultaat.


Binnen Online Marketing kwamen steeds meer nieuwe mogelijkheden. Daarmee werd het ook ingewikkelder en vond ik het tijd om eens bij een bedrijf met een bekende naam veel ervaring op te gaan doen. Ik kwam terecht bij Prénatal en wat heb ik daar veel geleerd. Ik zal een hele kleine greep voor je opsommen:

  • Het monitoren en bijsturen van SEA campagnes.
  • De strategie rondom SEO en de uitvoering hiervan.
  • Conversie ratio optimalisatie t.b.v. E-commerce en E-mail marketing campagnes.
  • Usability testing d.m.v. klantonderzoek.
  • A/B testen ten behoeve van diverse marketingkanalen.
  • Optimalisatie van conversie attributie.
  • Strategie bepalen rondom Programmatic Marketing.
  • Het verzorgen van inhouse SEO copywriting workshops.

Er popte steeds meer online kledingwebwinkels op en daar wilde ik gebruik van maken. Ik startte een Affiliate website: Kinderkledingmaatjes. Ik sloot me aan bij verschillende Affiliate partijen en plaatste banners van kinderkledingwebwinkels op mijn website. Wanneer er via mijn website werd verkocht bij een webwinkel kreeg ik een vergoeding/fee.

Naast kinderkledingmaatjes werkte ik bij Beefamous: een webbureau (waar ik overigens nu ook mee samenwerk) en ging ik aan de slag met het uitvoeren van Online Marketing opdrachten (SEO, SEA, Affiliate, Display, E-mail) voor verschillende MKB bedrijven. Het ging voornamelijk om B2B klanten die al best wel succesvol waren, maar niet zo goed wisten wat ze nu precies met Online Marketing moesten. Ze waren zich wel bewust van de urgentie ervan omdat concurrenten steeds meer online te vinden waren. Deze manier van werken vond ik toch wel heel erg leuk! Ik vond het heerlijk, die afwisseling in klanten, nieuwe mensen ontmoeten, mooie samenwerkingen en te zien dat bijv. mijn SEA campagnes leads opleverde.


In 2008 combineerde ik mijn passie voor honden met mijn liefde voor Online Marketing en daaruit ontstonden website en webwinkel Puppystuff. Op de website schreef ik voornamelijk blogs waarmee ik traffic genereerde naar de webwinkel en tegelijk mensen hielp met tips en tricks. Via de webwinkel verkocht ik artikelen voor eigenaren van honden. Puppystuff heeft mijn kennis over E-commerce flink vergroot. Ik liep ertegenaan dat ik geen budget had om een flinke investering te doen om een voorraad goederen in te kopen en mijn kosten om te verkopen werden daarom te hoog. Ik ben na een tijdje gestopt met puppystuff.


In 2006 ben ik afgestudeerd als Bachelor of Communications and Media (HBO). Ik ging opzoek naar een baan, gericht op Online Marketing. Ik vond het toen al super interessant hoe het nou precies werkte bij al die websites en in het brein van potentiele klanten: hoe zorg je ervoor dat mensen online iets bij je kopen? En hoe kan ik ervoor zorgen dat mensen mij online vinden en iets bij me kopen? Ik vond al snel een functie waarin ik mee kon werken aan het opzetten van een nieuwe website. Ik scheef ( SEO) content en verdiepte me in Usability (gebruiksvriendelijkheid van een website) omdat de klant immers bepaald of jouw website voor een conversie gaat zorgen of niet.

Ik hoop dat je een goed beeld hebt gekregen van wie ik ben. Wil je meer over me weten of eens met mij praten over jouw Online Marketing of website? Neem dan contact met me op!

    Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.

    Ik neem snel contact met je op. Wanneer jouw
    telefoonnummer is ingevoerd bel ik je zsm. terug.