Google Analytics training
Deze Google Analytics training is bedoeld voor alle type bedrijven en ZZP. Je leert in 6 sessies van 3 uur hoe je Google Analytics kunt gebruiken om de prestaties van jouw website en Online marketing kanalen door te meten, interpreteren en hoe je actiepunt/verbeterpunten opstelt.
Stel dat jij Email marketing, AdWords en Facebook inzet binnen jouw bedrijf. Je hebt binnen deze kanalen zelf een mogelijkheid om door te meten hoe je campagnes presteren. Maar deze data is beperkt. Je mist hele belangrijke data: namelijk de data die verteld wat mensen vanuit deze campagnes/kanalen op jouw website doen: welke pagina’s hebben ze bekeken, binnen welke attributiestap past dit kanaal het beste, hoe moet ik mijn budget het beste verdelen onder mijn kanalen en hoe presteren mijn landingspagina’s? Dit zijn slechts enkele vragen die ervoor kunnen zorgen dat je je Online Marketing zo effectief mogelijk inzet en niet alleen op je gevoel aan het werk gaat. En deze vragen kun je allemaal beantwoorden met Google Analytics.
Uiteraard stem ik de Google Analytics training helemaal af op jouw bedrijf en wensen. Hierdoor leer je niet alleen Google Analytics in het algemeen te gebruiken, maar leer je ook precies wat binnen GA voor jouw bedrijf belangrijk is.
Wat kun je na deze Google Analytics training
- Google Analytics goed instellen.
- Je kent de volledige interface.
- GA rapportages maken, bekijken en interpreteren per kanaal.
- Zelf een rapportage maken met GA data.
- Alle belangrijke functionaliteiten gebruiken (zoals dashboards en segmenten).
- Handige modellen inzetten om je analyses beter te structureren en makkelijker data door te meten.
- Je kunt attributie gebruiken om betere keuzes te maken binnen je kanalen pakket.
- Je leert Google tagmanager kennen en weet hoe je deze in de basis kunt gebruiken
Inhoud van de Google Analytics training
DAGDEEL 1: inleiding en instellingen
Vandaag leer je hoe je Google Analytics het beste kunt instellen. Hoe is het account opgebouwd en hoe zorg je er nou voor dat je account een goede structuur krijgt, welke belangrijke instellingen er zijn en hoe zet je deze in (bijv. koppeling met AdWords en doelen instellen).
- Google Analytics inleiding
- Instellingen
- Huiswerkopdracht (+/- 1.5 uur huiswerk)
DAGDEEL 2: modellen, interfaces en rapportages
Vandaag leer je over handige modellen die je helpen bij effectief meten, je leert de interface kennen en je leert welke rapportages er zijn en hoe je deze kunt gebruiken, maken en interpreteren.
- Huiswerk bespreken
- Modellen
- Interface
- Rapportages
- Huiswerkopdracht (+/- 2 uur huiswerk)
DAGDEEL 3: functionaliteiten
In dit intensieve dagdeel leer je alles over de verschillende functionaliteiten zoals segmenten, dashboards, inhoudsgroepen, benchmarking en nog veel meer!
- Huiswerk bespreken
- Functionaliteiten
- Huiswerkopdracht (+/- 2 uur huiswerk)
DAGDEEL 4: SEO en SEA analyse en attributie
In dit dagdeel leer je SEO en SEA data te analyseren en leer je hoe je een goede rapportage maakt met bruikbare actiepunten. Daarnaast vertel ik hoe je attributie in kunt zetten waardoor je budget technisch betere beslissingen leert te maken.
- Huiswerk bespreken
- SEO analyse en rapportage
- SEA analyse en rapportage
- Attributie
- Huiswerkopdracht (+/- 2 uur huiswerk)
DAGDEEL 5: e-mail, social en advertising analyse
In dit dagdeel leer je E-mail, Social media en Advertising data te analyseren en leer je hoe je een goede rapportage maakt met bruikbare actiepunten.
- Huiswerk bespreken
- E-mail analyse en rapportage
- Social media analyse en rapportage
- Advertising analyse en rapportage
- Huiswerkopdracht (+/- 2 uur huiswerk)
DAGDEEL 6: Google Tagmanager
In dit dagdeel leer je de basis van Google Tagmanager. Veel Online marketeers lopen vast in hun werk doordat ze veel hulp nodig hebben van developers. Google tagmanager biedt hiervoor een oplossing.
- Huiswerk bespreken
- Google Tagmanager
Inhouse of open inschrijving?
INHOUSE GOOGLE ANALYTICS TRAINING
Bij een Inhouse Google Analytics training wordt de gehele training (indien gewenst) afgestemd op jouw bedrijf. In de verschillende dagdelen zullen veel praktijkvoorbeelden van jouw organisatie naar voren komen. Hierdoor maak je de kennis nog beter praktisch toepasbaar.
OPEN INSCHRIJVING GOOGLE ANALYTICS TRAINING
Bij een openen inschrijving voor de Google Analytics training volg je de lessen met mensen vanuit verschillende bedrijven. Dit maakt de les heel dynamisch omdat kennis wordt gedeeld over verschillende branches. Je kennis wordt hierdoor verbreed tot buiten jouw eigen organisatie.
Kosten all-in
Open inschrijving:
€679,- per persoon
(excl. btw, minimum van 10 personen)
Inhouse:
€3749,- totaal
(excl. btw & reiskosten, max. 20 personen)
Duur van de Analytics training
18 uur (6 dagdelen van 3 uur)
Doorlooptijd: 6 tot 10 weken
Inclusief
Bij open inschrijving: onbeperkt koffie, thee en water.
Vragen over de Google Analytics training?
Heb je een vraag over de training of wil je liever een training op maat? Ik help je graag. Bel me op 06 244 54 254 of e-mail naar info@hummingbird-online-marketing.nl.
Open inschrijving of Inhouse
Je kunt je voor de Google Analytics training inschrijven via een open inschrijving. Wil je liever meerdere mensen binnen je organisatie trainen? Dan kan de training ook inhouse. Hieronder zie je de data voor een open inschrijving. Toch liever Inhouse? Neem contact met mij op voor meer informatie.
Bekijk voor referenties van cursisten eens mijn LinkedIn pagina.
Stuur hieronder je aanvraag voor de Google Analytics training. Ik neem dan zo snel mogelijk contact met je op. Bekijk voor referenties eens mijn LinkedIn pagina.
Utrecht | Meeting Plaza
Nieuwe data volgen binnenkort. Mocht je een vraag hebben, dan kun je altijd contact met me opnemen.
Breda | Breepark
Nieuwe data volgen binnenkort. Mocht je een vraag hebben, dan kun je altijd contact met me opnemen.
“Ik ben Cheryl, Google Analytics specialist met ruim 10 jaar ervaring. Binnen deze 10 jaar heb ik diverse trainingen gegeven aan grote en kleine groepen en binnen verschillende lagen van de organisatie. De trainingen worden altijd als zeer positief ervaren met gemiddeld een 8,9 als cijfer. Dit komt door een duidelijke uitleg, structuur en goede toepasbaarheid in de praktijk”. Wil je meer over mij weten? Bekijk dan mijn over Hummingbird pagina.